یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
آل هاشم

حوزه/ حجت‌الاسلام اسدی در بیان خاطره‌ای از تواضع شهید آل هاشم گفت: چنین روحیه‌ای باعث موفقیت نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمود اسدی، امام‌جمعه شهرستان دیلم استان بوشهر در گفت‌وگویی با موضوع خاطره‌ای از شهید آل هاشم امام جمعه تبریز به حضور خود در معاونت تربیت سازمان بسیج مستضعفین در شش سال پیش اشاره کرد و اظهار داشت: کار ما در راستای کارهای تربیتی بسیج در سطح کشور یعنی حلقات صالحین و ارکان تربیتی بود.

امام جمعه دیلم افزود: در هر استان یک رکن تربیتی منصوب کردند که به عنوان استاد کارهای تربیتی آن شبکه با نام شجره طیبه صالحین ارشادات را به زیر مجموعه‌ها منتقل کند؛ در استان آذربایجان شرقی مرحوم شهید آل هاشم استاد تربیتی شبکه تربیتی آن استان بود.

وی با توضیح درباره همایشی که سالانه در هتل امامت سپاه در مشهد برگزار می‌شد گفت: چون ما در معاونت بودم و مسئولیت داشتم، جزو دست اندرکاران برگزاری این اجلاسیه بودم؛ در یکی از این اجلاسیه‌ها در لابی هتل که اساتید وارد می‌شدند و بیشتر نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها بودند به استقبالشان می‌رفتیم و خوش آمد می‌گفتیم؛ که می‌آمدند و می‌ایستادند یا می‌نشستند تا اتاقشان مشخص شود و ما این اتاق را به این بزرگواران تحویل می‌دادیم.

حجت‌الاسلام اسدی ادامه داد: شهید آل هاشم که ایستاده بود، آن موقع برنامه‌های جهادی و مردمی زیاد داشت؛ بعضی مواقع با اتوبوس یا تاکسی جایی می‌رفت و تعاملاتش با مردم زیاد بود؛ در فضای مجازی یک موضوعی درباره ایشان پر بازدید شده بود و برای آن اظهار نظرهایی کرده بودند که بعضی نقد و بعضی تعریف بود؛ یادم هست که فضای آن داغ بود.

امام جمعه دیلم که به عنوان طلبه‌ای که در جایگاه شاگردی شهید آل هاشم بوده است از ایشان به صورت صمیمانه و شاگردانه اظهار نظر می‌کند: من موضوعی که در فضای مجازی درباره شما آمده است را نپسندیدم و این اشکال به ذهن من آمد و الان به عنوان شاگرد خدمت شما می‌گویم.

وی تعریف کرد: شهید آل هاشم در پاسخ من بسیار متواضعانه که فراموش نشدنی است، موضوع را برای من توضیح داد که چیزی که در فضای مجازی گفتند یک اشتباه و شیطنت رسانه‌ای بود؛ اصل قصه اینطور بود؛ آنچنان توضیح داد که پس از شش هفت سال که می‌گذرد، هنوز آن را به خاطر دارم؛ گوشی خود را باز کرد و مستنداتی در گوشی درباره موضوعی که مطرح کردند وجود داشت، گوشی را به من داد و گفت این مطالب را بخوانید.

حجت‌الاسلام اسدی که گوشی شهید آل هاشم را در دست داشته است، مطالب را مطالعه می‌کند و می‌گوید: حق با شما است من خوشحالم که اینطور نبوده است؛ گوشی را پس دادم و ایشان بیشتر توضیح داد؛ من تشکر کردم و این خاطره در ذهن من ماند که یک انسان هر قدر بالاتر باشد، به قرب الهی برسد، بر اخلاق، ایمان، تواضع و معرفتش آنقدر اثر می‌گذارد که درباره شاگرد و فرد ضعیفی مانند بنده متواضع رفتار می‌کند و آن ابهام را در دل او رفع می‌کند.

امام جمعه دیلم نتیجه گرفت: چنین وصف رفتاری باعث موفقیت شخص است که صبر، حوصله و رفع شبهه و ابهام از بدنه اجتماع در آن است؛ کسی که با این خصوصیت به مواجهه بیاید می‌تواند اشکالات را رفع کند و شاید یکی از دلایل محبوبیت ایشان بین مردم در آذربایجان شرقی همین خصیصه‌ها بود که امیدواریم با شهدای کربلا محشور شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha